רימרקטינג מאפשר לך לבנות 'משפכי' מכירה בעזרת פרסום ממומן.
הרעיון הוא קודם להבין את מסע הלקוח שלך [הדרכה מצורפת לשיעור] ולאחר מכן לבנות את המסלול דרך פרסום ממומן יחד עם זירות שיווקיות שונות.
בהדרכה זו פירטתי מספר אופציות למשפכי מכירה ויש לא מעט.
הטיפ הכי חשוב שלי לנושא זה:
הבינו את הלקוח וחשבו פשוט! אל תנסו לבנות משהו מורכב מדי.
קחו בחשבון את גודל הקהילה שיש לכם כרגע ואת התקציב היומי.
לדוגמא: אם יש לי קמפיין לרשימת תפוצה בתקציב של 50 שח ליום שמוביל ל 12 נרשמים ביום אני יכולה להוסיף לפאנל עוד שלב לכון "מי שהוריד את המתנה יראה מודעה לאפסייל שהצעתי לו למשך 14 יום" או "מי שמוריד את המתנה יראה מודעה למוצר למשך 21 יום"
אבל לא להיכנס לרמות של משפך מכירה כל 7 ימים הוא יראה מודעה אחרת מכיוון שהקלים שישמרו ב 7 ימים יהיו מאוד קטנים [בדוגמא זו מדובר רק על 84 אנשים בשבוע]
לכן הקפידו על מסלולים פשוטים.
לשיעור זה מצורף קובץ PDF עם מגוון רחב של מסלולי ריטרגטינג פשוטים ומהירים! מומלץ להוריד את הקובץ ולהשתמש בו
המומלצים:
- מודעה למוצר מתנה > כל מי שמוריד את המוצר רואה מודעה לאפסייל או למוצר ל 14-20 יום
- במהלך X זמן ליצור תוכן חינמי או סירטונים > מודעה לכל מי שראה את התוכן החינמי או הסרטונים
- קמפיין לאתגר חינמי > מודעת מכירה לכל מי שנרשם לאתגר או לוובינר מיד מפתיחת הדלתות למכירה
- בניית קהל לשיווק מתנה חינמית פחות הקהל שכבר הוריד את המתנה החינמית
"להזכיר" לבצע פעולה
אחת המטרות העיקריות של הגדרת קוד רימרקטינג
היא "להזכיר" החלטת קנייה או הרשמה.
הקהל יכול להיכנס מספר פעמים לעמוד עד שהוא מקבל החלטה לרכוש או להירשם
אם הוא נכנס פעם ראשונה = יש לו עניין במוצר/שירות
אם הוא לא נרשם בקהל "עמוד תודה" הוא לא ביצע את ההרשמה
ולכן כדאי מאוד שקהל זה ימשיך לראות את המודעה, אפילו עוד 5 פעמים
עד שיבצע את הפעולה הדרושה.
אם הוא לא ביצע ב-5 פעמים הבאות, כדאי לשחרר ולהפסיק לפרסם לו הצעה זו או לפחות לעשות הפסקה משמעותית.
להעביר מביקור להצעה
לדוגמא: כל מי שנכנס לאתר שלי ב-10 ימים האחרונים
יראה מודעה שמעודדת אותו להירשם לרשימת תפוצה או לרכוש מוצר מסויים.
כל מי שנכנס לדפים מסויימים באתר יראה מעכשיו מודעה (לשם כך דרושות כניסות רבות לאתר.
קמפיינים ירוקים – שלב ראשון
כל מי שנכנס לעמוד תודה מסויים ב-X ימים האחרונים
יראה הצעה לאפ-סייל לרכוש מוצר מסויים
הכנת קהלים לקמפיין מכירה – לדוגמא מכירת קורס או סדנה
הסבר צעד אחר צעד כיצד להגדיר את הקמפיינים
- צרו קהלים מותאמים אישית: מעורבים בפייסבוק, מעורבים באינסטגרם, צופים בסרטונים
- הכינו סדרת סרטונים או פוסטים שמדברים על הנושא הזה
- שימו לב בהגדרת קהל "צופים בסרטונים" לסמן את הסרטונים החדשים שיצרתם
- צרו פרסום ממומן בקמפיין מעורבות בפוסט או צופים בסרטונים [בסרטונים המחיר זול יותר]
- צרו קהל שמור מ 3 הקהלים [אם יש גם מבקרים באתר אפשר להוסיף]
- פרסמו את המוצר רק לקהל הזה
הגדלת כמות המורידים מתנה חינמית / כמות נירשמים למוצר
הסבר צעד אחר צעד כיצד להגדיר את הקמפיינים
- צרו קהל מותאם : מבקרים באתר > דפי נחיתה ספציפיים > כתובת עמוד המתנה / כתובת עמוד המוצר
- צרו קהל מותאם אישית: מבקרים באתר > דפי נחיתה ספציפיים > כתובת העמוד שמגיעים אחרי ההרשמה/רכישה [מוודא שהפעולה בוצעה]
- צרו קמפיין רגיל למתנה, וובינר או מוצר
- צרו קמפיין רימרקטינג למי שהיה בדף הנחיתה אבל מסיבה כזאת או אחרת לא הגיע לעמוד התודה = לא ביצע את הפעולה
איך מגדירים את הקהלים בקמפין זה?
טירגוט קהל: מבקרים בדף ההרשמה
לא כולל: מבקרים בדף התודה - בקמפיינים גדולים לאורך זמן אפשר ליצור קהלי מיקרו לפי זמן . למשל מבקרים בדף הרשמה ב 30 ימים האחרונים
מברקים בדף התודה ב 30 ימים האחרונים
קמפיין אפסייל
הסבר צעד אחר צעד כיצד להגדיר את הקמפיין
חשוב, זה קמפיין מתקדם למי שיש תקציב לשלב הראשון.
השלב השני, מעקב אחר מי שלא ביצע פעולה , דורש תקציב נמוך יותר.
המטרה: לקוח נירשם למתנה חינמית או מוצר קטן בדף A ואז הגיע לעמוד B עם הצעה לאפסייל.
אם הוא רכש את האפסייל הוא הגיע לעמוד C [דף הסבר, תודה, סיום תשלום . תלוי בתהליך]
המטרה שלנו זה : מי שנכנס לעמוד B ולא רכש את האפסייל, לא הגיע לעמוד C , יראה מודעות.
כאשר הקהלים קטנים אפשר לעשות גם : מי שנכנס לעמוד A או B ולא C יראה מודעות.
- צרו קהל מותאם : מבקרים באתר > דפי נחיתה ספציפיים > כתובת A
- צרו קהל מותאם אישית: מבקרים באתר > דפי נחיתה ספציפיים > כתובת עמוד B
- שוב לעמוד C
- צרו קמפיין רגיל לשלב א: מוצר או מתנה או הזמנה למעמד מכירה
- צרו קמפיין רימרקטינג למי שהיה בדף הנחיתה אבל מסיבה כזאת או אחרת רכז את האפסייל
איך מגדירים את הקהלים בקמפין זה?
טירגוט קהל: מבקרים בדף A
לא כולל: מבקרים בדף C [לא רכשו] - בקמפיינים גדולים לאורך זמן אפשר ליצור קהלי מיקרו לפי זמן . למשל מבקרים בדף הרשמה ב 30 ימים האחרונים
מברקים בדף התודה ב 30 ימים האחרונים ואז יראו את המודעה רק כמה ימים
קמפיין הרימרקטינג יהיה גם קמפיין המרות אם הקהל קטן מדי אפשר קמפיין תנועה .
באותו אסטרטגיה אפשר לבנות מהלכים שונים.