אסטרטגיה לרילס

0%

אורך הוידאו

זה האורך בכל הפלטפורמות, קחו זאת בחשבון אם חשוב לכם להשתמש באותו תוכן במספר פלטפורמות וזירות
רילס באינסטגרם או פייסבוק הוא סרטון וידאו עד 90 שניות
סטורי באינסטגרם – עד 60 שניות
שורט ביוטיוב הוא עד 60 שניות
טיקטוק – כרגע מאפשרים גם סירטונים ארוכים
סטורי בוואצאפ עד 26 שניות.


היתרון המשמעותי של רילס זה החשיפה הגדולה שמקבלים ברשת,  גם לקהל קיים וגם לקהלים חדשים.

האלגוריתם מאוד אוהב את סוג התוכן הזה.

 

 כאשר נעלה רילס באינסטגרם

  •  אם סימנו שוידאו  יפורסם גם בפייסבוק,   זה לא אומר שהסרטון יפורסם בפיד שלנו,   אלא מי שבוחר לצפות ברילס דרך הפיד שלו או דרך  לשונית וידאו של פייסבוק.   הוא בעצם י סרט לא של אנשים שהוא עוקב אחריהם,  אלה סרטונים שפייסבוק מאמין שיעניינו אותו.
  •  דבר בבחירת צפייה בסרטונים דרך לשונית רילס באינסטגרם
  •  וכך גם בלשונית אקספלור של אינסטגרם

 

 אנשים שמתחילים לעלות רילס באופן קבוע רואים עלייה משמעותית בחשיפה ובעוקבים במערכת.

 אני ממליצה לעלות לפחות שתיים בשבוע אם יש אפשרות.

 

ישנם אסטרטגיות שונות לשימוש ברילס להגדלת הקהילה מול שימוש ברילס להעמקת הקשר עם הקהילה וביסוס סמכות ואוטוריטה.

אסטרטגיית רילס לגדילה + העמקת הקשר באינסטגרם ופייסבוק

ההמלצה לעלות 2-3 רילס בשבוע , אם זה אפשרי, אם לא אז 1
בשלב בניית קהילה 2 טרנדים עדיפות לקצרים עד 30 שניות  מול 1 דיבור למצלמה

אבל חשוב לחשוב גם על האופי שלכם, מה קל לכם יותר לעשות [לדוגמא אני מאוד אוהבת דיבור למצלמה, יותר מטרנדים] 

 

סגנונות רילס לגדילה והעמקת הקשר

 

 להגדלת הקהילה ויצירת ויראליות

בשביל להגדיל את הקהילה דווקא לא נרצה להיות מאוד מקוריים אלא לראות מה עובד עכשיו

 

סרטוני פסקול

סרטונים של מספר שניות, כמה שיותר קצר יותר טוב, כך הסרטון יתנגן שוב ושוב.
לסרטון מחובר פסקול מהמערכת : מוסיקה או דיבור
יש עדיפות לפסקולים שהם טרנדים ופופולרים כרגע, אבל לא יותר מדי.

על הוידאו בדרך כלל יופיע טקסט צף שהוא בעצם המסר שחשוב לנו להעביר.
ברב הפעמים המטרה של סרטון מסוג זה הוא למשוך תשומת לב לפוסט המצורף.

 

ב 2024 עדיף סרטונים אותנטיים ופשוטים שמציגים חלק מהיום יום שלך
משהו שצילמת במובייל שלך או אוסף סרטונים מהמובייל 

 

סרטון שמציג חלק מהיום, וידאו קצר ופשוט  עם מסר:

דוגמא:  קוסמטיקאית מציגה 5 שניות הקליניקה במהלך טיפול + טקסט מעצים 

דוגמא: חיבור קליפים של סרטונים שצילמנו בסדנה שהעברנו, בהילוך מהיר. עם פסקול טרנדי וטקסט צף

דוגמא: לשבת על הספה לשתות קפה , פסקול טרנדי וטקסט צף
יש עוד מאות דוגמאות כאלה, הרעיון הוא צילום של משהו פשוט שאני עושה בקליפ מאוד קצר
כדאי שיהיה קשר בין הטקסט הצף למה שרואים במסך
כל מה שקשור לתהליך הכנת הקפה, שתיית קפה, הכנת תה, הכנת אוכל וכו מאוד עובד.

 

סטיץ/ רימיקס

חיבור עם סרטון מאוד ויראלי, הויאליות של הסרטון המקורי תקפיץ את הסרטון שלכם.
[מעולה גם לטיקטוק]

אם זה פיצול מסך – צד אחד אתם וצד אחד הסרטון הויאלי

סטיץ – בשניות הראשונות רואים סרטון אחר ואז את הסרטון שלכם

רימיקס – סרטון ויראלי ומעליו משהו שלכם.

 

שימוש בטרנד שיש באותו רגע

  • סגנון סרטון שכולם עושים עכשיו .
    – נכון ל 02.24 יש סגנון סרטון של "אנחנו [משהו] ברור שאנחנו [משהו] "
    כגון : אני עובדת מהבית ברור שאני [משהו שאת עושה" , אני עובדת מהבית ברור ש[משהו שאנשים חושבים עלייך] וכן הלאה.
    – בעבר היו ריקודים – מישהו רוקד וכולם עושים את אותו ריקוד
    – סרטון טרנד עם טקסט צף מעליו POV….
    – סגנון עריכה מסויים שכולם עושים עכשיו
    – נושא שכולם מדברים עליו: משהו שקורה בחדשות או במדינה שלך, סדרה שכולם מדברים עליה, אדם שכולם מדברים עליו. סרטון על הנושא , עם או בלי סטיץ, יהיה ויראלי. חשוב להוסיף האשטגים או מילות מפתח לתוכן

 

ליצירת חיבור משמעותי יותר עם הקהילה ובניית סמכות

 

אני ממליצה על סרטוני : דיבור למצלמה

 

המטרות שהיתן להשיג:
לספר סיפור, להעביר ערך, ליצור הזדהות, לטפל בהתנגדות, להעביר את הערכים שלך
בעצם מה שנעביר בטקסטים

 

אופציה ראשונה

פשוט להדליק מצלמה ולהעביר את הערך שלך

  • צילום המסר בשלבים כסרטונים קצרים ואז חיבור לסרטון אחד
  • צילום המסר ואז עריכה שמורידה רווחים ויוצרת קאטים
  • צילום של דיבור ישיר ללא עריכה
  • לעלות חלק מסרטון ארוך או יותר או חלק מפודקאסט מצולם
  • לבקש שמישהו ישאל אותך שאלה ולענות את התגובה
  • שימוש בעזרים להעביר את המסר – לוח לבן, דפים וכו

הערות

  • מומלץ לדבר כמה שיותר טבעי
  • מומלץ להוסיף כתוביות
  • ניתן להוסיף מוסיקת רקע להעלאת הויראליות, אבל להנמיך אותה משמעותית

 

אופציה שניה

שימוש בהקלטה קולית וסרטונים

בעצם נראה אוסף של חלקי הסרטון

אם זה מדריך איך לעשות משהו [אפילו מתכון] , חלקים מטיול או סדנה או תהליך יצירת משהו
ואז במקום מוסיקה נקליט את התוכן מעל הסרטונים.

 

מתחילים בצילום עצמי ודובור ועוברים לצילום אחר

התחלה של צילום עצמי מושכת תשומת לב 

לאחר מכן אפשר לעבוד לסרטוני אווירה, צילום מסך [מחשב או טלפון. לשם הדרכה למשל] ,
סדרת תמונות מתחלפות שמציגות מוצר או תהליך
את שאר המידע להעביר עם מוסיקה או הקלטה קולית שלך

כמובן יש עוד סוגים שונים של סרטונים

 

ועוד אלפי רעיונות.
אני ממליצה מדי פעם לשוטט באופציית רילס בפייסבוק, אינסטגרם או טיקטוק לקבל רעיונות חדשים.
לעשות מחקר בפרופילים של קולגות, מקצועות מקבילים או בכלל.
לשמור דברים שנתנו לכם השראה , "לעשות ספין" למשהו שלכם.



שיעורים בתוכנית :

  • אסטרטגיה לרילס
דילוג לתוכן