אסטרטגית תוכן להגדלת העוקבים

0%

בעמוד זה חשוב לי לתת לכם עצות כיצד לפעול באינסטגרם להגדלת העוקבים 
[שימו לב זה תוכן שמשתנה כל כמה חודשים לפי טרנדים באינסטגרם]
בדף הקודם דיברנו על האלגוריתם ואיך הוא עובד
וגם שם דיברנו על דברים שכדאי לעשות באינסטגרם,
כאן אתם רעיונות ועצות לאסטרטגיות פרקטיות לשיווק באינסטגרם 
ודגשים מסויימים שתקפים לעכשיו [ 2022]

חשוב לדעת:

  • אנשים מגיעים לאינסטגרם לקבל השראה, לבידור או ללמוד משהו חדש – גם בטקסט ובעיקר מהתמונות.
  • בעבר אינסטגרם היתה הרשת של הטקסטים הקצרים, היום אין בעיה לכתוב טקסט ארוך, אנשים קוראים. עם זאת יש הגבלה ל 2200 תווים ובאופן כללי קשה יותר לקרוא תוכן באינסטגרם ולכן השארו במקסימום 1000 תווים ואם אפשר הרבה פחות. אם המסר ארוך עדיף לכתוב אותו בפוסט קרוסלה על האימג'ים
  • תמונה ללא טקסט לא תעביר את המסר שלכם [אלא אם כן אתם צלמים וזה המוצר] אל תוותרו על הטקסט מתחת לתמונה
  • גם כאן יש צורך בהנעה לפעולה גם אם מדובר ב "מסכימים איתי, סמנו לי כאן" או "אז דברו איתי פה או בטלפון….." יש חשיבות רבה לתגובות.
  • פרסמו לעיתים תכופות – אפשר כל יום אבל מאוד חשוב העקביות, אם בחרתם לפרסם 3 פעמים בשבוע בפיד, השארו עקביים
  • אותנטיות ופשטות  הרשת לא מתאימה למונחים סופר מקצועיים ושיחה שלא בגובה העיניים.
  • אסטרטגיית התוכן צריכה לדבר על הערכים שלכם ועל המוצרים שלכם, לטפל בחששות ולימור הזדהות וחיבור.

מה חשוב ב 2022 מבחינת תוכן 

  1. כרגע המיקוד העיקרי של אינסטגרם זה REEL !
    ההמלצה היא להכין 1 בשבוע לפחות.
    הערה: אם חשוב לך להגדיל את מספר העוקבים ויש לך אפשרות להכין יותר סרטוני רילס בשבוע – מומלץ.
    שימו לב לטרנדים שיש עכשיו בנושא , לפסי קול פופולארים והקפידו לקחת את זה למקום שלכם.
    כאשר המיקוד הוא יור חשיפה של הפרופיל שלכם צרו בעיקר סירטוני רילס המתבססים על פסקולים פופולארים והקפידו לא לעבור את ה 15 שניות , יש אומרים אפילו את ה 9 שניות.
    כמובן אפשר לעשות סוגים שונים של סירטונים, וגם לדבר ישירות למצלמה.
    הוסיפו תמיד הנעה לפעולה על הרילס [הרבה רואים מתצוגת רילס ולא בפיד] ומוטיבציה לקרוא את הפוסט המצורף
    הוסיפו טקסטים צפים על הרילס, הקפידו למקם אותם באיזור הריבוע האמצעי על מנת שאפשר יהיה לראותם בנוחות אם במידה אנשים צופים מהפיד.
    השתדלו לצלם ולערוך את הרילס ישירות דרך אינסטגרם, אם זה לא אפשרי הוסיפו רק את הטקסטים הצפים דרך אינסטגרם.
    אם ישלכם אפשרות להכין יותר מ 1 בשבוע – מומלץ מאוד
    כנסו לשיעור על אינסטגרם רילס ללמוד כיצד להשתמש בפונקציות ולעבוד עם רילס

  2. קרוסלה – פוסטים קרוסלה [מספר שקפים] הם הפוסטים הכי פופולארים כרגע.
    מאוד נוח לקרוא את התוכן בקרוסלה. זה משאיר את האנשים יותר זמן באפליקציה.
    בנוסף אנשים שומרים את התוכן הזה יותר.
    מומלץ לפחות פוסט אחד בשבוע מסוג זה, שימו לב כל פעם שיש לכם פוסט ארוך הפכו אותו לקרוסלה!
    הוסיפו סימון שיש שקפים נוספים על ידי חץ או טקסט "לשקף הבא" /"גלול" וכדומה.
    הקפידו על תוכן איכותי שניתן להתחבר אליו
    הסבר נוסף ניתן למצוא בשיעור על פוסט קרוסלה 

  3. פוסט טקסט על תמונה – רבים מהמשתמשים רק גוללים בפיד ולא עוצרים לקרוא את הפוסט ולכן השתמשו בטקסט על התמונה להעביר את המסר
    או כ HOOK שמושך תשומת לב וגורם לאנשים לעצור ולקרוא את הפוסט המצורף.
    ניתן לכתוב ציטוט, ציטוט שלכם , מסר שלם, רשימה, זה או זה , אינקוגרפיה, מילה אחרת שמושכת תשומת לב ועוד

  4. תמונה של בעל החשבון – פוסטים אלו מושכים תשומת לב כי הם מכילים פנים, בנוסף אנשים שמכירים אותך ירצו לקרוא את התוכן 
    פוסט טקסט המשלב תמונה של בעל החשבון
    פוסט קרוסלה שהתמונה  הראשונה היא שםל בעל החשבון
    תמונה בודדת אותנטית או מקצועית של בעל החשבון

  5. וידאו בפיד – וידאו מעל 60 שניות שנשאר בפיד. מנכל אינסטגרם הכריז ש 2022 זה שנת הוידאו

    מה להקפיד בוידאו בפיד

    • כדאי שהוידאו יהיה מרובע – למרות שאפשר פורמטים שונים
    • כאשר יש ערך חשוב הקפידו להוסיף כתוביות [ניתן להוסיף בעזרת אפליקציית autocap האפליקציה עובדת באנדרואיד בלבד ומוסיפה כתוביות אוטו. בתוספת 15 שח בחודש תוותרו על הלוגו]
    • הוסיפו בעריכה אימוג'ים או פרטים ויז'ואלים המתחברים למותג
    • הקפידו על סרטונים אותנטיים
    • אם אין אפשרות לערוך ולהוסיף כתוביות, מבחינתי, העלו את הסרטון בכל זאת. עוקבים קבועים שמכירים את הערך שלכם יאזינו.
    • חשוב שהסרטון לא יהיה ארוך מדי, אינסטגרם הכריזו שהם מאפשרים סרטון עד 60 דקות אבל מעל 5 דקות אנשים לא יצפו בפלטפורמה זו 
    • לתזמן וידאו – העלו דרך המחשב מהבינס סוייט או מהקריאטור של פייסבוק

  6. שלבו בין סוגים שונים של תכנים וכדאי לבדוק בסטטיסטיקות מה נותן הכי הרבה חשיפה.
    השקיעו זמן כל שבוע באופן קבוע לראות מה עובד 
    אם סוג מסויים של פורמט עובד טוב יותר או תוכן מסויים עובד טוב יותר וחשוב לכם לגדול
    ההמלצה היא להכין יותר מאותו תוכן.
    לדוגמא – אם רילס נותן לכם את התוצאה הטובה ביותר, הגדילו את כמות הסירטונים.
    או כתבתם פוסט ערך על נושא ספציפי והוא יצר תהודה, זה אומר שהנושא מדבר לקהל שלך וכדאי להתייחס אליו שוב ושוב מזוויות שונות.

  7. שילוב בין תוכן מכירותי לתוכן שנותן השראה ומלמד. 
    אל תשלחו החוצה מאינסטגרם בכל פוסט נסו לתת 70% ערך ו 30% מכירה

  8. האשטגים: ניתן לצרף על 30 האשטגים לכל פוסט. 
    הם עוזרים לגלות את הפרופיל שלכם למי שעושה חיפוש באמצעות האשטגים. 
    ניתן להשתמש בכל האשטגים. אפשר לשלב עברית ואנגלית [אישית אני ראיתי שהאשטגים באנגלית מזמנים יותר פרופילים פקטיביים ובוטים]
    כרגע ההמלצה היא 5-8 האשטגים

  9. סטורי – מומלץ לעלות 3-5 סטורי ביום בהפרשי זמן [אפשר יותר]
    כל פעם שעולה סטורי חדש מופיע שוב המסגרת הצבעונית סביב הפרופיל שלכם ואתם "מתקדמים בתור" בחלק העליון
    חשוב לגרום למעורבות ולהניע לפעולה בסטורי על ישי שימוש בסטיקר מעורבות כמו סקר, שאלות וכו
    והכי חשוב – לענות ללמי שהגיב לשלוח הודעת טקסט או הודעה עם שמע מוקלט

  10. תוכן ספונטני או מתוזמן – האידיאל הוא לעלות את התוכן "ספונטני" זאת אומרת שאפשר לכתוב את הפוסט ולהכין הכל מראש אבל לא לתזמן אלא לעלות ספונטני ,
    או לתזמן אבל לדאוג להיות בפלטפורמה כמה דקות לפני ואחרי שעולה הפוסט על מנת ליצור מעורבות.
    חשוב: לענות כמה שיותר מהר לתגובות הראשונות שעלו לפוסט
    זה הזמן ל "לייק טיים" 

  11. לייק טיים / זמן פירגון מומלץ להשקיע 15 דקות ביום בעיקר סביב זמן העלאת הפוסט שלך
    בסופו של דבר אינסטגרם היא רשת חברתית וכמו שבפייסבוק אני ממליצה 15 דקות ביום של שיטוט בפיד ותגובות בקבוצות , לפרופילים ולדפים עסקיים
    אני ממליצה לעשות זאת גם באינסטגרם. 
    עם זאת באינסטגרם זה טיפה יותר מורכב ודורש חשיבה אסטרטגית
    [יש כאן הרבה אופציות לא בטוח שתתחברי לכולם, בחרי מה שמרגיש לך נוח]
    הרעיון הוא לפתח את הסקרנות.
    כמו בשיווק בקבוצות פייסבוק שאנו נכנסים לענות תשובות, מפתחים סקרנות ואנשים בודקים מי אנחנו, אותו דבר באינסטגרם
    מה עושים בזמן הזה?
    הנה מספר המלצות שאפשר לעשות על מנת לבנות מערכות יחסים ולהגדיל את כמות האנשים שיכנסו לפרופיל שלך
    – להגיב לכל מי שהגיב על פוסטים קודמים
    – ללחוץ על הלב לכל מי שהגיב בפוסט האחרון
    – להיכנס לפוסטים אחרונים של עוקבים שלך ולהשאיר תגובה
    – לגלול בפיד ולהגיב לכמה אנשים
    – לחפש האשטגים פופ בתחום שלך ולהשאיר תגובה אצל 5 האחרונים [שימו לב, לא 5 הפוסטים המובילים אלא האחרונים מבחינת תאריך פרסום]
    – לחפש מישהו שמפיע בתחום שלך להגיב לתכנים שלו או לראות מי עוקב אחריו ולהגיב לתגובה שלו / להיכנס לפרופיל שלו ולהגיב

  12. המערכת אוהבת כשמשתמשים בפונקציות של המערכת , בעיקר בפונקציות חדשות.
    שימוש בפונקציות חדשות ובכל מה שיש: סטורי, סטיקרים בסטורי בעיקר חדשים.
    נסו להכניס לפעמים פונקציות שלא השתמשתם בהם מלא זמן כמו IGTV, וידאו וכו אפילו פעם בחודש.

  13. תדירות ועקביות: בחרו את התזמון שלכם. מבחינת אינסטגרם הם רוצים שתהיה שם כל היום
    כמובן זה לא אפשרי ולא באמת נחוץ.
    ההמלצה שלי זה תחליטו כמה פוסטים אתם רוצים לפרסם בשבוע , ומתי ותתמידו. עשו זאת באופן קבוע
    יש חשיבות גם לזמן. לדוגצא: פוסטים עולים שני ורביעי ב 07:00 בבוקר.
    [עוד תמריץ לתזמן דרך הקריאטור]

  14. אינסטגרם מודדים כמה אנשים לחצו לייק, שמרו או שיתפו ואז תגובות משמעותיות.
    נכון ל 2021 החשיבות הכי גדולה היא לשמירות או שיתוף של הפוסטים שלך
    אבל אי אפשר לדעת זאת בוודאות.
    זה אומר לאלגוריתם שיש כאן איכות והם יחזרו לתוכן.
    אנשים שומרים תוכן מסוג: צ'קליסט, השראה וציטוטי השראה, מתכונים, קרוסלות, איך לעשות.
    אנשים משתפים: דברים שנותנים להם השראה, "איך לעשות" מאוד פשוט כמו מתכונים.
    תגובות משמעותיות: ככל שיש יותר תגובות משמעותיות בפוסט תהיה לו יותר חשיפה.
  15. הפנות אנשים מזירות אחרות לאינסטגרם:
    צרו הפניה מהאתר, בחתימת המייל 
    הגדירו מה חשבון האינסטגרם בפרופיל העמוד האישי בפייסבוק וגם בעמוד העסקי
    הפנו מהרשימת תפוצה לאינסטגרם, עודדו להירשם או הפנו לפוסט שכתבתם באינסטגרם

  16. שיתופי פעולה להגדלת החשיפה והעוקבים:
    שיתוף בסטורי תמורת סטורי – שתפו פוסט של קולגה + תיוג של הקולגה או צרו צילום מסך עשל הפיד + תיוג + המלצה למה לעקוב
    בקשו מהצד השני לעשות אותו דבר ביום אחר [יש לסכם את שיתוף הפעולה מראש]
    פוסט שיתוף פעולה – צרו פוסט יחד והשתמשו בפונקציית Instagram Collab על מנת לסמן שזה פוסט של שתכם. הפוסט יופיע בקיר של שתכם במקביל.
    עלו ללייב יחד ותייגו אחד את השני
  17. הגרלות ומתנות להגדלת כמות העוקבים:
    אני ממליצה לחשוב לעומק לפני כל הגרלה או מתנה ולא לחלק מתנות רק בשביל העוקבים, בעיקר לא כאלה שמובילות לעוקבים לא רלוונטיים.
    ניתן להעניק PDF לכל עוקב חדש "לחצו עוקב, שלחו לי הודעה וקבלו את הקובץ….."
    זה יכול להיות גם בשביל לקבל קוד קופון
    ניתן לבצע הגרלה על משהו נישתי שמתאים רק לקהל היעד שלך 

דילוג לתוכן