לשווק אירוע בפייסבוק

יש לנו 2 סוגי אירועים שאני רוצה להתייחס אליהם

אירוע שההכנסה המשוערת ממנו היא עד 5,000
סדנה בעלות עד 400 ש"ח לקבוצה קטנה שהסדנה היא המוצר
או הרצאה / מפגש בעלות של עד 150 ש"ח שהמפגש הוא המוצר

או, מצד שני: 

קורס / סדנה תהליכית : מספר מפגשים המתומחרים ב 1500-1800 ומעלה.
כנס/מעמד מכירה: אירוע רב משתתפים שמטרתו למכור קורס או סדנה וברור לי שיש לי את קישורי המכירה הנחוצים מול קהל. ולכן צפי ההכנסה מאוד גבוה.

לחצו על הכותרות בשחור על מנת לראות את התוכן

סדנה / מפגש / הרצאה

מדובר בסדנה של 8-12 משתתפים או הרצאה או ערב נשים וכדומה

ההכנסה הצפויה נטו היא עד 5,000 ש"ח או בסביבה.
גם אם יש כוונה למכור מוצר נוסף באירוע, עדיין לא בטוח אם האירוע ייצר הכנסה נוספת.

הכנה לשיווק

  • הכינו מסרים לשיווק האירוע: מידע על האירוע, העצמת היתרונות באירוע, טיפול בהתנגדויות, מה אמרו משתתפים מאירועים קודמים [שיעור כתיבת פוסטים]
  • תמונות ומיתוג האירוע: הכינו תמונות, באנרים וכו לשיווק האירוע. 
    הקפידו להשתמש באותו קו עצובי לאורך כל שיווק האירוע. גם אם בחרתם צבעים או מוטיבים מיוחדים לאירוע זה, הקפידו על המשכיות.
    יש להכין תמונת לפייסבוק, לאינסטגרם, באנר לעמוד נחיתה.
  • דף נחיתה: באירועים מסוג זה לא תמיד נחוץ דף נחיתה. אם מדובר באירוע פשוט להסבר שעלות של עד 150 שקלים לעיתים מספיק לתאר את המידע בפוסט. 
    בעיקר אם אין קישור לתשלום אוטומטי.
    כאשר יש להסביר על האירוע, להוסיף עדויות וכו
    וגם כאשר זה אירוע חוזר מומלץ להכין דף נחיתה. 
    הקדישו תשומת לב לעמוד בדיוק כמו לקורס יקר אבל נסו לא לבנות עמוד ארוך מדי . גשו לשיעור על דפי נחיתה לבניית עמוד הנחיתה.
    חשוב מאוד: טופס להשאיר פרטים בעמוד הנחיתה ורק לאחר מכן עוברים לעמוד תשלם/עמוד תודה.
    חשוב לאסוף את הפרטים של המתעניינים. מי שלא שילם אפשר לשלוח תזכורת או אפילו לבצע מכירה טלפונית.
  • תשלום אוטומטי: כדאי להכין מראש אפשרות לתשלום אוטומטי בכרטיס אשראי.
    אחרת יהיה עליכם לדבר טלפונית עם כל לקוח. שיחה עלולה להתארך.
    שימי לב – גם ככה הרווח במוצר זה קטן, להקדיש 10-30 דקות שיחה לכל נרשם מצמצם את הרווח לאפס.
    אם זאת חשוב לדעת – חלק מהמכירות יסגרו טלפונית!

 

 

 

אירוע מסוג זה יש לעשות את המקסימום לשווק אורגנית!

השיווק מתחיל כ-3 שבועות לפני מועד האירוע. אפשר יותר אם רוצים אבל לא למשוך יותר מדי.
ניתן לקבוע מחיר רגיל ומחיר הרשמה מוקדמת. קבעו מראש תאריך לסיום ההרשמה המוקדמת. שיא השיווק צריך להיות באותו יום ויום לפני.

  • במידה ויש רשימת תפוצה [אם יש לכם הרבה סדנאות מומלץ שתהיה רשימת תפוצה] ראשית יש לשלוח מסרים לרשימה החל מ-3 שבועות לפני הסדנה.
    ניתן להציע לרשימה [או בכלל] מחיר הרשמה מוקדמת או מחיר קהילה.
    יש לתזכר לאורך כל זמן ההרשמה והכי חשוב לפני סיום ההרשמה המוקדמת.
  • הכינו רשימת מסרים לפרסום בעמוד האישי, העסקי ובאינסטגרם.
    מומלץ לפרסם פוסט כל יום. לא כל פוסט חייב להוביל לסדנה אבל לפחות 50% מהפוסטים. [לא לשכוח לעדכן לינק בביו באינסטגרם]
  • סטורי באינסטגרם ובפייסבוק – ניתן לעלות תמונות או וידאו, הקפידו לתת ערך רב ולעניין והזכירו להירשם לסדנה או הזמינו לשלוח הודעה. כמובן, לא בכל סטורי.
  • לייבים – הכנה של 2-3 סרטוני וידאו חי מאוד ממוקדים של עד 15-20 דקות שיתנו ערך ויובילו לשיווק הסדנה.
    כדאי לעשות תוכנית קבועה
    יש להתייחס ללייב ממש כמו לוובינר ולהכין חומר איכותי מראש

פרסום ממומן

התקציב שאנו רוצים להשקיע בפרסו ממומן הוא כ 8% מהסכום ברוטו אותו נרצה להכניס במקרה זה מדובר בכ 400 ש"ח זהו סכום נמוך לפרסום ממומן ולכן המלצה היא להשקיע אותו רק בקהל נעים להכיר
מעורבות בעמוד + רשימת תפוצה + צופים בסרטונים

במידה ואין קהל כזה אז לפרסם באיזור האירוע בלבד! זאת אומרת לשים נעץ על הרחוב של האירוע ולפרסם לרדיוס של 1-3 קילומטר מסביב.

את הפרסום הממומן להתחיל בשלב קרוב יותר לאירוע לאחר שכבר נמכרו מקומות וכדאי לציין "נותרו 3 מקומות לסדנה"

סדנה או מפגש אמור להיות מינוף למוצר הבא.

אבל לפעמים אין סדנה גדולה יותר או קורס למכור. עם זאת כדאי לחשוב איך למנף את המפגש.

רעיונות

  • מוצרים: מוצרים הקשורים לנושא הסדנה. אם זו סדנה ליצירה אז להכין קיט ליצירה נוספת אותו ניתן לרכוש. סדנה להורות, מוצרים להורות. סדנה להנקה – בקבוקים מיוחדים, מנשאים וכו.
    צרו שיתוף פעולה עם קולגה או צרו צב שיש לכם את המוצרים למכירה
  • מוצר אינטנרטי קטן – יכול להיות אפילו מוצר עד 147 ש"ח שהוא מוקלט/מודפס.
    חשבו על הכאב של הלקוח לאחר שהוא עוזב את הסדנה או על הצורך הכי גדול שלו.
    – מרחיב את התוכן שדובר עליו בסדנה
    – שלב ב של התוכן, תוכן ממשיך
    – מדבר על נקודה אחת שדובר עליה בסדנה באופן שיטחי ומרחיב על נקודה זו

    כגון:
    סדנת בישול – ספר מתכונים ב 29-59 ש"ח
    סדנת הורות – סדנה מוקלטת על טיפול בטנטרום, מריבות, פעילות עם הילדים 
    וכן הלאה

קורס / סדנה תהליכית - מספר מפגשים

כאן אנחנו כבר מדברים על מוצר גדול יותר עם אפשרות רחווה יותר לרווח.
במקרה זה נשלב פרסום ממומן ופרסום אורגני.

מה יש להכין לפני השיווק

הלקוח והכאבים

לפני שמתחילים לשווק, כמו כל מוצר חייבים לדעת את הלקוח המדוייק שמתאים למוצר הזה
לכתוב עליו כמה שיותר פרטים, מיהו, מאיפה, גיל, מה הוא אוהב וכו
לאחר מכן לכתוב לפחות 5 כאבים שיש לו שבגללם הוא צריך את הקורס
ו-5 דברים שיראו בחייו אחרת אחרי שהוא יעשה את הקורס.

הכנה לשיווק

מתחילים לשווק חודש – חודש וחצי לפי לפי כמות המשתתפים הרצוייה.
עדיף זמן קצר יותר מכיוון שאנו לא רוצים תקציב נמוך מדי ליום.

  • תוכנית שיווק ברורה במסמך וורד / אקסל הכוללת תאריכים ומסרים
  • תאריך הרשמה מוקדמת, תאריך פתיחת מחזור
  • מחיר הרשמה מוקדמת, מחיר רגיל, מחיר מיוחד לקהילה/שתפים [אם יש צורך]
  • דף מכירה לשיווק הקורס [מיקוד בהשארת פרטים ולא בסליקה, בסכומים גדולים הלקוח רוצה לדבר בטלפון לפני הסליקה] . כדאי להכין 2 דפי נחיתה על מנת לבדוק איזה מהם יוביל ליותר לידים.
    לא לשכוח להכניס פיקסל
  • דף תודה/דף תשלום – לא לשכוח להכניס פיקסל
  • סליקה אוטומטית מאשראי – גם דרך העמוד נחיתה
  • רשימת מסרים לפייסבוק אינסטגרם ולרשית התפוצה [לא תמיד חייבים להכין את הכל מראש לעיתים המסרים נולדים בגלל שאלות של לקוחות או התנגדויות שלא חשבנו עליהם]
  • תמונות לשיווק בפייסבוק, אינסטגרם, בקיר ובסטורי, באנר לדף נחיתה.
  • תקציב לשיווק בקורס [כ-8% מהסכום אותו תרצו להכניס ברוטו]
  • שיתופי פעולה – לבדוק מראש שיתופי פעולה לשליחת מיילים, אירוח בקבוצות
  •  

כשלושה שבועות לפני תחילת שיווק הקורס , זאת אומרת חודשיים לפני מועד הקורס להקדיש 3 שבועות לבניית קהילה

המטרה: בונים קהל "נעים להכיר" ומעוררים קהל "נעים להכיר" קיים.

  • לעלות פוסטים / סירטונים מאוד קצרים עם תרגום לדף הפייסבוק ש"פותחים תיאבון" לקורס. מטרת הפוסטים לתת ערך בלבד ולא לבצע מכירה!
  • את הפוסטים מקדמים ממומן לקהל דומה + קהל נעים להכיר . ככל שהקורס יקר יותר כך יש השקיע יותר בהכנה של הקהל ולבנות קהל גדול יותר של נעים להכיר שלא יראה אתכם פעם ראשונה כשאתם משווקים את הקורס.

שיווק הקורס / סדנה תהליכית:

יש לשלב שיווק אורגני, פרסום ממומן, רשימת תפוצה.

  • פוסטים / סרטונים קצרים: במשך כל זמן שיווק הקורס [שלושה שבועות – חודש וחצי תלוי בגודל הקורס] יש לפרסם פוסט/ סרטון כל יום! בפרופיל העסקי, בפרופיל האישי ובאינסטגרם [אם יש]. אפשר לשווק אותו פוסט בפייסבוק ובאינסטגרם. 
    ניתן לשנות את הימים: פוסט יעלה ביו ראשון בפייסבוק וביום שלישי באינסטגרם עם תמונה אחרת.
    אסור שכל הפוסטים יהיו מכירתיים וחובה לשלב פוסטים ערך בדף עסקי ופוסטים על חיי היום יום בעבודה או בכלל בעמוד האישי.
    נושאי הפוסטים:
    – הסיפור שלי ואיך הוא הוביל ליצירת הקורס
    – פוסטים שונים על היתרונות המשמעותיים של הקורס
    – פוסטים המתייחסים לכאבים של הלקוח שכתבתם בהכנה לשיווק
    – פוסטים שמספרים על התקדמות שיווק הקורס
    – פוסטים מה אחרים שכבר עשו חושבים על הקורס [המלצות]
    – ועוד. תהיו יצירתיים ואל תכתבו שיווקית מדי.
    לפוסטים יש לצרף קישור להרשמה/קבלת פרטים.
    באישי לא לצרף קישור ולכתוב שמי שרוצה פרטים שיכתוב ותשלחו בהודעה.
    כך התפוצה של הפוסט לא תיפגם וגם תהיה אפשרות לפתוח שיח עם מתעניינים ולפחות לקחת טלפון לשיחה.
  • סטורי בפיייסבוק ובאינסטגרם: כל יום. לעלות עם סרטון קצר של עד דקה ביום או תמונות. נושא הסרטונים דומה לנושא הפוסטים. חשבו על הטקסט היטב על מנת שהסרטון יצא קצר ומדוייק. אם צריך, צלמו מספר פעמים.
    הסרטונים מתחלקים לקטעים של 15 שניות, עצבו כל קטע בצורה שונה למשוך תשומת לב. על ידי טקסט או אייקונים.
    ניתן לעלות סטורי שהוא תמונה: תמונה של המלצה, תמונות של עמוד הנחיתה, תמונות מסדנאות קודמות עם כיתוב מעל. תהיו מאוד יצירתיים עם זה.
  • פרסום ממומן:
    קידום פוסטים בקמפיין מעורבות.- קדמו את הפוסטים שכתבתם, מזכירה לכם שרב הפוסטים הם טקסט + תמונה ואז הקישור כך שהתמונה מופיע בגדול ואם לוחצים עליה לא מגיעים לדף הנחיתה. בדקו, לפעמים קליקים לעמוד הנחיתה דווקא דרך קמפיין מעורבות זולה יותר.

    קמפיין תנועה לעמוד הנחיתה:
    קמפיין ישיר לכניסה לעמוד הנחיתה יש להתחיל מקסימום 3 שבועות לפני תחילת הקורס.
    תקציב: חשוב לחלק את התקציב בצורה נכונה כך ששלושה ימים לפני מועד ההרשמה המוקדמת התקציב מוכפל וביום סיום ההרשמה המוקדמת אפילו לשלם את הסכום.
    לאחר יום ההרשמה המוקדמת לא מפרסמים לפחות יומיים ואז חוזרים לפרסם בתקציב רגיל.
    אם אין הרשמות צריך להגדיל את התקציב.
    השאפיה היא לסיים את ההרשמה לקורס ביום ההרשמה המוקדמת.

    חלקו את הקמפיין ל-2 סדרות מודעות: קהל נעים להכיר / קהל לא מכיר *לא כולל* קהל נעים להכיר. תתחילו עם שיווק לקהל נעים להכיר ורק לאחר מכן תוסיפו את הקהל הלא מכיר [אם אין ברירה]
    בתקציבים גדולים לעשות קהל רימרקטינג – מי שביקר בעמוד נחיתה – בסדרת מודעות נפרדת. [סדרה  צריכה לפחות 30 ליום]
    ניתן להשתמש בקרייטיב דינמי אבל מקסימום 2 תמונות, 2 מודעות, 2 כותרות על תקציב של 50 ש"ח ביום. כמובן לנתח ולהוריד את מה שצריך.

    כשמתקדמים למועד סיום ההרשמה המוקדמת לערוך את המודעות ולציין זאת בכותרת. 
    במועדות ניתן לכתוב טקסט שיווקי.
    התנסו עם טקסט קצר וטקסט ארוך.
    הזמינו אנשים לשיחת יעוץ לבדוק אם הקורס מתאים להם.

  • רשימת תפוצה: יש לשלוח לפחות 2 מיילים בשבוע כחודש וחצי לפני מועד הקורס.
    ביום סיום ההרשמה המוקדמת לשלוח 2 מיילים. לשים לב שמי שנרשם במחזור זה או בעבר לא יקבל מייל.

ההשקות

ניתן לעשות השקה לקידום הקורס. לשם כך עברו לשיעור "מתנות ופעילויות חינמיות" לקבלת רעיונות

שיווק הרצאות – כיצד לתעד את ההרצאה או לעלות פוסט-פרסום מתעד
גם אני שוכחת לפעמים לתעד הרצאות וכו כי אני בתוך הרגע
המטרה היא לעלות פוטס לפני-במהלך-אחרי ההרצאה כאשר יש עדיין אנדרנלין בגוף ובנוסף לצאת עם כמה שיותר תמונות מהאירוע
אבל הנה כמה רעיונות
1. אם יש מישהו בקהל שמכיר אותי אני מעבירה לו את הטלפון שלי לצלם
2. לפני שמתחילה ההרצאה אני עולה לוידאו קצר או מעלה פוסט
עם משהו שעלה לי שהגעתי למקום,
עם הנושאים שאני הולכת לדבר עליהם בהרצאה
3. אחרי שנגמר האירוע , כשאני עדיין מלאה אדרנלין, אני ישר יכתוב פוסט קצר
[כמה פעמים עליתי ללייב כי היה לי הרבה מה להגיד]
אני אספר על ההרצאה, אעלה משהו שקרה בהרצאה
שאלה שהרבה אנשים שאלו
שיחה יוצאת דופן שהיתה
או משהו כזה
חשוב, לעלות ישר אחרי ההרצאה, אפילו באוטו לפני שנוסעים
לכתוב שאת עדיין מלאה באדרנלין
אחרת זה לא קורה
אפשר אפילו לצרף סלפי שלך מצטלמת בחדר אחרי שכולם הלכו אם זה מה שנוח לך
4. לפעמים לפני ההרצאה, כשמציגים אותי או שיש מרצה לפני,
אני מצלמת את הקהל מקדימה או מאחורה, תלוי בסוג הקהל
ואז מצרפת את זה לפוסט
5. כמה פעמים צילמתי רק את השלט של ההרצאה,
דברים שחילקו לאנשים בהרצאה
הפלאייר עם התמונה שלי
6. להרצאות גדולות וטובות מביאים מישהו שיצלם
אם הוא מצלם טוב מכמה זוויות אני אשתמש בתמונות בעוד פוסטים
[דרך אגב, כמרצה את חייבת כמה תמונות מקצועיות מהרצאות]
7. ’תעשו סלפי ותתייגו אותי‘ –
זה לא מתאים כאשר הקהל רוצה להישאר אנונימי אבל אני הרבה פעמים מבקשת מהמשתתפים לצלם בעצמם מהאירוע ולעלות פוסט ולתייג אותי
ואז יש לי תמונות אפשר להוסיף אלמנט של פרס ”תעלו תמונות מהאירוע, תייגו אותנו / הוסיפו את ההאשטאג #אירועמגניב [או מה שזה לא יהיה] ואחד ממכם יקבל מחר חולצה ותקליט

8. זה עובד מעולה גם בסטורי לאינסטגרם או פייסבוק –
חשוב לתייג ולהוסיף האשתאג כדאי להכין משהו מראש לנושא הזה,
חלק באירוע שהסטורי או התמונות יתחברו
9. פוסט משתתפים ”איך היה לי באירוע“ / ”התוצאה שהשגתי באירוע“ תעודדו אנשים בסוף/במהלך האירוע לעלות פוסט עם התוצאה. למשל סדנה לטיל בסופר:
המנחה: מה אתם אומרים לשתף את החברים שלכם מה קניתם הטיול, זה יעזור גם לכם להתחייב מול החברים שלכם שאתם הולכים לאכול בריא יותר, כשמצהירים בקול שהולכים לעשות שינוי זה יותר מחוייבות וקל יותר לעשות את השינוי. קדימה, אני מעודדת אתכם לעלות גם את התהליך שלכם במהלך היום יום, תייגו אותי שאני אוכל לבוא לעודד כשצריך וגם לעזור / מי שיעשה את השינוי הגדול ביותר יקבל חולצה ותקליט
”תראו מה קניתי היום בסופר בטיול עם הדיאטנית אסתר, צפו לעדכונים מהמטבח“
העידוד הוא לשתף בשביל להראות לעולם. או אפילו סתם בשביל לפרגן.

יש לכם עוד רעיונות, כתבו לי
 

התוכניות במועדון שיעזרו לי להגיע אל היעד

דילוג לתוכן